آرشیو فروردین ماه 1402

آنچه برای زندگی بهتر و تضمین سلامتی و مد روز نیاز دارید را اینجا خواهید یافت.

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۰۳

فنگ شویی چیست؟ راهنمای ایجاد انرژی خوب در خانه شما

۲ بازديد
کارشناسان فنگ شویی معتقدند که این تمرین می تواند به شما در ایجاد محیط مثبت تری کمک کند، اگرچه تحقیقات علمی وجود ندارد. آیا تا به حال توجه کرده اید که چگونه مردم از اصطلاحات معماری یا خانه برای توصیف مشکلات زندگی خود استفاده می کنند؟ دارم به دیوار آجری می دوم من همیشه خسته هستم احساس می کنم به گوشه ای برگشته ام.
درک شما از محیطتان می تواند تعیین کند که چگونه در زندگی فکر می کنید و رفتار می کنید. و اینجاست که فنگ شویی به عنوان ابزاری به شما کمک می کند فضایی را طراحی کنید که به شما احساس خوبی، قدرتمندی و حمایت در اهداف سلامتی و تندرستی شما می دهد. فنگ شویی که ریشه در فرهنگ باستانی چین، به ویژه در تائوئیسم دارد، چیدمان ساختمان ها و اشیاء و سازماندهی فضا در یک اتاق برای ایجاد هماهنگی و تعادل است.

در حالی که تعادل و جریان انرژی یا نیروی زندگی (معروف به "چی" یا "چی") در شیوه های فنگ شویی امروزی مهم هستند، یک تفسیر مدرن تر از این رویکرد استفاده از آیتم ها، رنگ ها یا مکان ها برای برنامه ریزی مجدد ضمیر ناخودآگاه شما برای تراز کردن است.
بنابراین، چه زمانی را در خانه سپری کنید، چه نیاز به ایجاد فضاهای چند منظوره (مانند اتاق خواب-دفتر یا اتاق تلویزیون- سالن بدنسازی) داشته باشید، یا صرفاً سعی دارید انرژی مثبت به ارمغان بیاورید و فضاهای سالمی ایجاد کنید که بتوانید در آن مراقبت از خود را تمرین کنید. در مورد استفاده از اصول این هنر باستانی چینی برای ایجاد خانه ای آرام و آگاه که واقعاً بتوانید در آن احساس خوبی داشته باشید، بیشتر بیاموزید.
فنگ شویی اتاق پذیرایی
تصویر از www.mydomaine.com

خرید لوازم فنگ شویی

اصول اصلی فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی در استعاره صحبت می‌کند و هنگام یادگیری فنگ شویی، احتمالاً با بسیاری از این عبارات و نمادها مواجه خواهید شد. این را به عنوان مقدمه ای مبتدی با این مفاهیم در نظر بگیرید که در حالت ایده آل، به شما کمک می کند تا به هماهنگی برسید.

انرژی های یین و یانگ

این به فلسفه چینی اشاره دارد که همه چیز از انرژی های متضاد و مکمل تشکیل شده است - به عنوان مثال، زنانه و مذکر، تاریک و روشن، یا سرد و گرم، طبق دایره المعارف تاریخ جهانی.

برای ایجاد تعادل به هر دو در یک اتاق نیاز دارید.
فنگ شویی با گل و گلدان
تصویر از media.architecturaldigest.com
خرید گل و گلدان

5 عنصر مهم در فنگ شویی منزل

چوب، آتش، خاک، فلز و آب مقوله‌های اصلی انرژی در فنگ شویی، طبق انجمن نشنال جئوگرافیک هستند. هر عنصر بر احساس شما در فضا تأثیر می گذارد. اشیاء و ویژگی های اتاق می توانند به یک یا چند دسته عنصری تعلق داشته باشند. برای مثال، هنگام تزئین با عنصر چوب، که نشان دهنده رشد است و با ثروت همراه است، ممکن است از مبلمان چوبی یا گیاهان زنده استفاده کنید. هنگام تزئین با عنصر زمین، که نشان دهنده ثبات است و با روابط مرتبط است، می توانید از رنگ های خاکی مانند زرد و قهوه ای استفاده کنید.

نقشه باگوا

"Bagua" در زبان ماندارین به معنای "هشت منطقه" است. سرانو می‌گوید: برای اهداف عملی، تمرین‌کنندگان فنگ شویی معمولا اتاق را به 9 منطقه تقسیم می‌کنند. کارشناسان نقشه شبکه‌ای مانند باگوآ یا قطب‌نما را بر روی پلان طبقه یا اتاق خانه شما قرار می‌دهند تا راهنمای تنظیم فضای شما باشد. . هر منطقه با تجارب خاصی از زندگی انسان، مانند شغل، سلامت و خانواده، و همچنین اشکال، عناصر و رنگ‌هایی که باید روی هر کدام تمرکز کرد، مطابقت دارد.

رنگ ها

نقشه باگوا می تواند به شما کمک کند تعیین کنید چه رنگ هایی را به فضا بیاورید. به عنوان مثال، سرانو می‌گوید، منطقه «ثروت و فراوانی» خانه شما (شاید دفتر کارتان؟) می‌تواند شامل بنفش، سبز و مقداری آبی باشد، زیرا این رنگ‌ها به طور سنتی با انرژی رفاه مرتبط هستند.
دکوراسیون مطابق فنگ شویی
تصویر از bluprint.onemega.com

موقعیت فرماندهی

این یکی از اصول اساسی تر است. می توانید از این برای تصمیم گیری برای قرار دادن میز، تخت یا صندلی خود در یک اتاق استفاده کنید. میز شما باید دید واضحی از دری که در صورت امکان به اتاق منتهی می شود داشته باشد. داشتن یک دیوار بدون مبلمان و مستقیماً پشت سر خود در حین کار، مزیت دیگری است. این دیوار نمایانگر کوهی است که پشت شما را پشتیبانی می‌کند و هنگام تصمیم‌گیری در تجارت به شما اعتماد به نفس می‌دهد.

آینه

زمانی که نمی توانید اصول فنگ شویی را رعایت کنید، می توانید آینه ها را به صورت استراتژیک آویزان کنید. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید میز خود را با پشت به درب منزل بچینید، می‌توانید از آینه‌ای استفاده کنید که نمای پشت سرتان را فراهم می‌کند، بنابراین می‌توانید «مراقب پشت خود باشید».

مکان های خاصی وجود دارد که ممکن است نخواهید آینه قرار دهید. آینه‌ها با آب برابری می‌کنند، بنابراین مراقب مکان قرارگیری آن‌ها باشید. به عنوان مثال، یک آینه در بالای تخت شما یا آویزان کردن بالاتر از سطح بینی مناسب نیست، زیرا می خواهید "سر خود را بالای آب نگه دارید". این استعاره به اجتناب از بدهی یا از دست دادن پول در خانه شما اشاره دارد.

قرار دادن ضعیف آینه همچنین ممکن است باعث شود که صبح بیدار شوید.

با این حال، توصیه های متخصص در مورد قرار دادن آینه ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد.

"فنگ شویی" به چه معناست؟

فنگ شویی در لغت به معنای "راه باد و آب" است: "فنگ" به معنای "باد" و "شوی" به معنای "آب" است. فنگ شویی می تواند به هنر قرار دادن وسایل در یک اتاق اشاره داشته باشد، اما می توانید همچنین بگویید: "فنگ شویی برای ... خوب است"، به این معنی که محیط خوبی برای چیدمان یا قرار دادن وسایل در خانه شما به روش خاصی ایجاد می کند.

فواید نظری فنگ شویی برای سلامتی چیست؟

فنگ شویی می تواند به شما کمک کند فضایی ایجاد کنید که در آن احساس خوبی داشته باشید و آرامش ذهنی یا احساس نظمی که ممکن است در نتیجه باشد می تواند از سلامت روانی حمایت کند. برای ارزیابی هر گونه فواید سلامتی ادعایی به تحقیقات نیاز است.

پنج عنصر فنگ شویی چیست؟

پنج عنصر در فنگ شویی عبارتند از چوب، آتش، خاک، فلز و آب. گفته می شود که تعادل بین این عناصر باعث بهبود انرژی و هماهنگی یک اتاق می شود.
برای فنگ شویی خوب کجا باید تخت قرار دهید؟

نقشه باگوا در فنگ شویی چیست؟

تخت خود را در موقعیت فرمان قرار دهید. وقتی روی تخت هستید باید بتوانید دریچه را ببینید، اگرچه مستقیماً در یک راستا نباشید. اطمینان حاصل کنید که از یک تخته سر استفاده می‌کنید که به طور ایده‌آل روی دیوار و نه مستقیماً زیر پنجره‌ها، حس حمایت را ایجاد می‌کند.
نقشه باگوا "هشت منطقه" را توصیف می کند. (در واقع 9 منطقه وجود دارد، زیرا نقشه به 9 مربع تقسیم شده است.) کارشناسان فنگ شویی ممکن است نقشه شبکه مانند را بر روی پلان طبقه یا اتاق خانه شما قرار دهند تا به عنوان قطب نما یا راهنمای برای تنظیم فضای شما باشد. . هر ناحیه با تجارب خاصی از زندگی، مانند شغل، سلامت و خانواده، و همچنین اشکال، عناصر و رنگ‌هایی که باید روی هر کدام تمرکز کرد، مطابقت دارد.

مزایای احتمالی فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی نوعی خودیاری است. این در مورد تعمیر خانه شما نیست. بلکه در مورد راه اندازی خانه شما برای تشویق زندگی ای است که می خواهید داشته باشید. اگر پشت به در بنشینید، ممکن است در آن فضا احساس امنیت نکنید. ایده این است که با تغییر نحوه درک خود از محیط خود، می توانید نحوه تفکر و رفتار خود را نیز در آن تغییر دهید.

در نهایت، این می تواند به شما کمک کند افکار و اعمال خود را به روش های سالم تر هماهنگ کنید. بنابراین، تغییر انرژی در اتاق می تواند نیروی انرژی درونی شما را تغییر دهد یا به اطراف بچرخاند، به شما کمک کند به زندگی متفاوت نگاه کنید و مزایایی مانند احساس امنیت، آرامش، آرامش، حمایت و قدرت یا کنترل بیشتر در زندگی شما به ارمغان بیاورد.

خانه باید یک شارژ مجدد باشد. سرانو می‌گوید این باید جایی باشد که در آن وارد شوید و احساس کنید که در آغوش گرفته شده‌اید. افرادی که از اصول فنگ شویی پیروی می کنند گواهی می دهند که این انرژی خوشایند را در خانه خود ایجاد می کنند و این به نوبه خود از سلامت عاطفی آنها حمایت می کند. تحقیقات گذشته اشاره می کند که به طور کلی، هدف فنگ شویی طراحی محیطی است که بهزیستی روانی را ارتقا دهد.

خلاصه نه چند مطالعه انجام شده است که به طور ضعیف تنظیمات مراقبت های بهداشتی (و در نتیجه سلامت) و فنگ شویی را مرتبط می کند.

یک مطالعه نشان داد که اتاق انتظار مراقبت های بهداشتی طراحی شده توسط یک متخصص فنگ شویی راحت تر از اتاقی است که توسط یک پزشک یا در یک طراحی معمولی راه اندازی شده است.

محدودیت های فنگ شویی چیست؟

در حالی که بسیاری از مردم از تأثیر فنگ شویی بر زندگی خود شگفت زده می شوند، اما این عصای جادویی برای مشکلات یا عوامل استرس زا در زندگی شما نیست، سرانو می گوید: «روند درمان لایه های زیادی دارد. فنگ شویی می تواند یکی از این موارد باشد، اما من آن را به عنوان یک در بازکن توصیف می کنم.

به عبارت دیگر، این تمرین می‌تواند به شما دیدگاه جدیدی از زندگی‌تان بدهد یا به شما کمک کند مشکل را از دریچه‌ای جدید ببینید، اما راه‌حلی کامل نیست. احتمالاً باید برای تغییر رفتار، عادات یا انتخاب های خود تلاش کنید - بعید است که اجرای اصول فنگ شویی به تنهایی زندگی شما را تغییر دهد.

چگونه فنگ شویی را در قسمت های مختلف خانه خود تمرین کنید

فنگ شویی اصول زیادی دارد و درک نحوه اعمال آنها در فضای موجود (و مبلمان و وسایل داخل آن) می تواند دشوار باشد. همچنین ممکن است مطمئن نباشید که آیا "شکستن" برخی قوانین مشکلی ندارد. یک متخصص فنگ شویی می تواند راهنمایی های ارزشمندی به شما ارائه دهد. می‌توانید از طریق Google یکی را در منطقه خود جستجو کنید و به دنبال اعتبار گواهینامه آن بگردید. این موارد باید در وب سایت آنها ذکر شود، یا می توانید در مورد تجربه و تخصص فرد در حین پرس و جو در مورد مشاوره سؤال کنید.

با این حال، در اینجا نحوه استفاده از اصول فنگ شویی در اتاق های خاص برای ایجاد یک خانه آرام با جریان انرژی خوب آمده است. هنگامی که به این روش ها استفاده می شود، فنگ شویی می تواند به شکلی آگاهانه از مراقبت از خود تبدیل شود.
فنگ شویی اتاق خواب
تصویر از www.huntingforgeorge.com
خرید لوازم اتاق خواب

اتاق خواب

اتاق خواب دو کارکرد دارد: خواب، و ایجاد اشتیاق یا رابطه. برای این منظور، تجهیزات ورزشی، میز اتو و وسایل سرگرمی (مانند کیت های خیاطی یا آلات موسیقی) را از اتاق خواب خود بردارید. چشم هیچ‌کس نباید در اتاق باشد، به جز چشم افرادی که در آنجا می‌خوابند. هر چیزی که می تواند نمایانگر یک چشم باشد (مانند مجسمه یا عکس های خانواده شما) را از اتاق بیرون بیاورید تا اصول فنگ شویی را در اتاق خواب خود اعمال کنید.

همچنین، تخت خود را در موقعیت فرمان قرار دهید، به این معنی که باید بتوانید در اتاق خواب را ببینید، اگرچه تخت باید مستقیماً در مقابل آن قرار گیرد. مطمئن شوید که یک تخته سر محکم برای پشتیبانی مناسب دارید.